Each one in it's square: Qr Code’s identity in the spaces of artistic experimentation

Keywords: Art. Education. Identity. Culture. Society.

Abstract

The study proposes a methodology to give meaning to critical art teaching in contemporary times, seeking references in Cubism, Surrealism, Optical and Art Kinetic Art and in artists who represent contemporary art, based on practical actions defined by four spaces for artistic experimentation, looking for involve the contemporary Brazilian public university mission, which aims to disseminate knowledge in a trans / interdisciplinary way, simultaneously articulating teaching, research and extension, offering solutions to address the problems that emerge from various social strata.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ARGAN, Giulio Carlo. Arte moderna: do Iluminismo aos movimentos contemporâneos. Editora Martins Fontes. São Paulo: 1996.

BARBOSA, Ana Mae e CUNHA, Fernanda Pereira da (Orgs). A abordagem triangular no ensino das artes e culturas visuais. São Paulo: UNESP, 2009.

DANTAS, Fred F. V. Fita de Mobius e suas aplicações. In: 10° Colóquio Alagoano de Educação Matemática nos anos iniciais. Alagoas: FAT, 2019.

DUVE, Thierry. “Fazendo escola (ou refazendo-a?). Rio Grande do Sul: Editora Argos, 2013.

FREITAS, Andreia Roseiro Rodrigues Pereira de. QR Code: tendência de evolução comercial no ponto-de-venda físico de retalho. IADE – Universidade Europeia, 2017.

HALL, Stuart. A identidade cultural na pós-modernidade.11. ed. Rio de Janeiro: DP&A, 2006.

NOGUEIRA, Aurelio Antônio Mendes, GORINI, Katia Correia, LIMA, Maria da Graça Muniz, MAC DOWELL, Ana Cecilia Mattos, FERNANDES, Otávio Fontes, MORAES, Júlia Mateus Dias. Projeto: Mat Ilhas. Revista Scientiarum História 20 (dezembro 13, 2019): 8. Disponível em:http://revistas.hcte.ufrj.br/index.php/RevistaSH/article/view/189. Acesso em: 10 nov. 2020.

NOGUEIRA, Aurelio Antônio Mendeset al.O Enredo de Afetos, Saberes e Conhecimentos: métodos desenvolvidos nos projetos de extensão A.R.T.E.2 e o Mar de Histórias e suas oficinas. Revista Educaonline(setembro/dezembro, 2020):v. 14, n. 3. Disponível em:http://www.latec.ufrj.br/revistas/index.php?journal=educaonline&page=article&op=view&path%5B%5D=1122. Acesso em: 10 nov. 2020.

NOGUEIRA, Aurelio Antônio Mendes. Desenhando o Brasil Colonial (2019). Disponível em:https://issuu.com/lamie_lab/docs/ebook_desenhandoobrasilcolonial. Acesso em: 15 nov. 2020.

NOGUEIRA, Aurelio Antônio Mendeset al.Jogos Recreativos Inclusivos: Alfabraile (JICTAC 2020). Disponível em: https://www.youtube.com/watch?v=Bl2TwwdBsP0. Acesso em: 15 nov. 2020.

RODRIGUES, Mariana Silva, PAIXÃO, Poliana da Silva, NOGUEIRA, Aurélio Antônio Mendes (2018). Memória em Fragmentos dos Ícones Arquitetônicos na Exposição Internacional no Rio de Janeiro. Anais do Congresso Scientiarum História. Filosofia, Ciências e Artes: Conexões Interdisciplinares. “Sacudindo a poeira”. Disponível em:https://www.2018.sh.eventos.dype.com.br/resources/anais/8/1539734922_ARQUIVO_MemoriaemfragmentosdosiconesarquitetonicosdaExposicaoInternacionalnoRiodeJaneiro.pdf. Acesso em: 18 nov. 2020.

Published
2021-09-06
How to Cite
Nogueira, A. A. M., Gorini, K. C., Silva, C. X. L. da, Santos, M. A. dos, Procaci, L. F. G., & Souza, L. F. M. de. (2021). Each one in it’s square: Qr Code’s identity in the spaces of artistic experimentation. Scientiarum Historia Magazine, 1, 9. https://doi.org/10.51919/revista_sh.v1i0.270
Section
Educação, Cultura e Cidadania