Using Smart Icons to Establish Learning Strategies

Keywords: Cognition, Learning, Smart icons

Abstract

The description of this article refers to the importance of creating the option to display smart icons of our digital files, both as an organizer medium and as a centralizer of information to facilitate the learning process. The perception of the need to save information comes from the prehistory with cave paintings on the caves’ walls and currently the only difference is contained in binary numbers masked by computational language on virtual walls. Inferring to the need to obtain technologies that aggregate intelligence within human aspects such that the aid goes beyond digital repositories.

Downloads

Download data is not yet available.

References

CHOO, C. W. A. A organização do conhecimento: como as organizações usam a informação para criar significado, construir conhecimento e tomar decisões. Tradução, Eliana Rocha. Apresentação editorial, Prof. Dr. Silvio Popadiuk. São Paulo: Editora Senac São Paulo, 2003.

MARQUES, C. V. M. EICA - Estruturas Internas Cognitivas Aprendentes: um Modelo Neuro-Computacional instanciando o sistema pessoa em espaços dimensionais. 2017. 174p. Tese (Doutorado em Engenharia de Sistemas e de Computação) – Universidade Federal do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2017.

MENESES, F. G. A. and LAGE, M. Segmentação de imagens de arte rupestre utilizando o sistema de coordenadas estelares. In: XXVII CONFERENCE ON GRAPHICS, PATTERNS AND IMAGES (SIBGRAPI 2014). Rio de Janeiro - RJ: agosto de 2014.

RODRIGUES, P. R. A. Motivo Rupestre como indicativo cronológico: Análise morfológica, contextual e intercultural. 2014. 115f. Dissertação (Mestrado em Arqueologia) – Universidade Federal do Piauí, Teresina, 2014.

SEMANTIC SCHOLAR. P. Allen (co-fund.). Projeto do Instituto Allen para a inteligência artificial (AI2). Disponível em: . Acesso em: 09 jul. 2018.

SHULTZ, Greg. Get to know File Explorer’s Ribbon toolbar in Windows 10. Disponível em: . Acesso em: 04 jun. 2020.

STEPHENS-DAVIDOWITZ, S. Todo mundo mente: O que a internet e os dados dizem sobre quem realmente somos. Tradução, Wendy Campos. Rio de Janeiro: Alta Books, 2018.

TORRES, A. A. L. and Campos, V. Evernote como ferramenta de organização de informações em saúde. Revista Eletrônica Gestão & Saúde, v. 5, n. 2, p. 501-13, 2014.

VIANNA, C. T. Classificação das Pesquisas Científicas - Notas para os alunos. Florianópolis, 2013, 2p.
Published
2018-11-05
How to Cite
Micas Jardim, M. (2018). Using Smart Icons to Establish Learning Strategies. Scientiarum Historia Magazine, 1(1), 8. https://doi.org/10.51919/revista_sh.v1i1.213
Section
Educação, Cultura e Cidadania